Beyonce concert, Shenzhen, Boattrip en Kapper - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu Beyonce concert, Shenzhen, Boattrip en Kapper - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu

Beyonce concert, Shenzhen, Boattrip en Kapper

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

18 November 2007 | Hong Kong, Hung Hom

Ni Hao Ma,

Ik moet jullie natuurlijk wel op de hoogte houden van mij gebeurtenissen, dus hier weer een aantal dingen die ik de afgelopen tijd heb beleefd.

nadat ik terug ben gekomen van mijn fieldtrip van korea, ben ik samen met 2 vriendinnetjes naar Macau geweest ( uur bij Hong Kong vandaan). Hier was Beyonce namelijk en ze gaf daar een concert... en wij hadden kaartjes.
Het concert was op een zaterdag en we gingen al vroeg weg. Alleen ging er toen van alles mis.
We hadden de ferry naar Macau gemist, en moesten toen wachten. Eenmaal aangekomen in Macau moesten we ook nog een hele tijd wachten voor een taxi. Het probleem was, we moesten om half 7 bij The Venetian zijn ( waar het concert werd gehouden), maar we waren pas om half 7 in Macau, en onze mobiels werken hier niet.
Het concert begon om half 9, maar je moest de kaarten 2 uur van te voren ophalen. Gelukkig stond er een erg vriendelijke man voor ons in de rij en we mochten zijn phone lenen. Dus uiteindelijk is alles toch weer goed gekomen.

Eenmaal aangekomen bij The Venetian, gingen we eerst nog even wat eten en zijn daarna naar de concert zaal gegaan.
Tegen 9 uur begon het concert....in 1 woord AMAZING. we hebben ons echt vermaakt, wat een show ( films en foto's staan op facebook).

Na het concert moesten we natuurlijk ook nog terug, maar ja, dat wou iedereen die naar het concert geweest was, dus we moesten erg lang wachten totdat we eindelijk in de taxi zaten.
We waren s'avonds tegen 2 uur weer thuis.

De 2 weken daarop weer druk aan de studie geweest, want de exams beginnen toch dichter bij te komen.

Het is nu zondag 18 november, en harma komt vandaag aan op het vliegveld. Ze zal hier 2 weken blijven.

Voor 2 weken terug, dacht ik toch echt maar eens, ik moet maar even naar de kapper. Ik had het erg lang uitgesteld, omdat ik nogal bang was dat er iets mis kon gaan.
Nou, eindelijk toch de stap gezet. jeetje, ik moest in totaal 17 euries betalen. Ingebrepen in de prijs, 3 x, ja mensen, 3 x wel te verstaan hebben ze mn haar gewassen. 1 keer voor het knippen, 1 keer na het knippen en daarna nog een x. maar, gelukkig ziet het er weer goed uit, pffff, gelukkig maar.

Ook ben ik met Petra nog een dagje naar Shenzhen geweest, dit is in mainland China.
hier kan je super goedkoop shoppu, heel veel mensen van onze school waren hier al geweest, dus petra en ik dachten, wij moeten nu ook maar eens heen gaan. Het schijnt namelijk dat je hier heel goedkoop jurken en pakken op maat kan laten maken.
maar petra en ik gingen meer heen voor de manicure en de pedicure.
Eenmaal aangekomen in Shenzhen, gingen we dan ook maar direct voor de manicure en de pedicure.
we kregen een soort van gel nagels, jeetje wat een gedoe. we waren per persoon 8 euries kwijt, en 10 mooie nagels rijker;).
Nadat we lunch hadden gehad zijn we met de trein naar een ander winkel centrum geweest. Petra wou wat dvd's hebben en ook gingen we voor sieraden kijken. Na een tijdje, vonden we een man, die daar werkte, en die verkocht werkelijk waar van alles en nog wat. Hij had allemaal verschillende boeken, in de 1 kon je schoenen vinden en in de andere stropdassen en zelfs dvd's. Ik wou graag nieuwe schoenen hebben, ik die schoenen dus aanpassen... en ja hoor, je raad het al, mn nagel brak af, de nagels die, volgende de vrouw die de nagels deed, echt 3 maanden erop zouden blijven zitten, nou mooi niet dus.
Ik was er dan ook echt helemaal klaar mee. ben naar een andere beauty salon geweest en heb ze er af laten halen. Ik denk, als ik zo voorzichtig moet zijn, dan laat maar.
maar goed, Petra en ik hebben weer een geslaagde dag gehad.

Afgelopen zaterdag zijn we weer op een boattrip geweest.
Eg gezellig, we waren met 25 mannen en met maar 5 vrouwen, dus wij hadden het erg gezellig daar op de boot.
Ben ook weer goed verbrand op het water.

Ik stop er nu weer mee, want Harma kan elk moment aankomen.

Tot snel,

En vind het leuk dat jullie allemaal berichtjes achter laten.

Liefs
Kristel

  • 18 November 2007 - 21:27

    Derkjan:

    Heej Kristel... Wat leuk dat het allemaal zo geweldig en leuk gaat in HK... Het zou ook echt een plek zijn voor mij om een paar maanden te wonen..! :) Ik spreek je snel!

    Liefs en groetjes...

    Derkjan

  • 19 November 2007 - 19:04

    Marianne :

    Hoi lievie
    het gaat wel erg gesmeerd met joe daarzoot verweg. Hierzoot gaat tie ook goed. we gaan een bar drukke Kerst tegemoet, maar wel weer gezelli.
    nou. moet weer wat gaan doen anders heb ik Ester staks boos.
    liefs van Marianne

  • 19 November 2007 - 19:34

    Astrid:

    Hai Kristel hier even een berichtje van mij. (receptie) leuk om regelmatig eens wat van je te lezen hier achter de balie.
    en dan denk ik, ik heb vroeger toch iets heel erg verkeerd gedaan hoor. geniet er maar lekker van en nog een hele fijne tijd daar in hongkong

    groetjes Astrid

  • 20 November 2007 - 10:25

    Renate:

    Je meid wat een leuke tijd heb jij daar. Gelukkig maar maar je moet ook wel snel weer terug komen hoor want ik mis je heel erg .Dikke kus Renate

  • 21 November 2007 - 16:37

    Willeke En Hans:

    Hoi Kristel
    Het is niet bij te houden wat jij allemaal mee maakt.En je bent nog niet eens thuis of ik hoor van je moeder dat je aan komende zomer al weer naar Duitsland gaat.Hier is alles oke, ik (willeke)heb een nieuwe baan waar ik 3 december mee ga beginnen.Ga werken bij het bejaarden centrum Ellertsveld in Schoonoord.Het zal mij benieuwen hoe dat bevalt.Vindt het wel jammer dat de keuken in het ziekenhuis dicht gaat,maar het is niet anders.Ben vanmiddag bij Marjanne aan het werk geweest,die kan zelf ook niks dus moet moeders maar weer op komen draven. Zijn het niet de boodschappen dan is het wel het werk in huis.Nee hoor ik doe het met plezier voor haar.Wendy is afgelopen maandagmiddag met haar naar Emmen geweest.Nou dat viel nog niet mee zei Wendy zo,n hele middag een rolstoel drukken maar ze hadden wel lol gehad.Wat leuk dat je ouders ook nog bij je komen,zijn we je pa hier teminsten een poosje kwijt te zeuren!(grapje).Ze waren ook bij Hendrik en Annemieke afgelopen zondagavond op visite.Nou de heren waren mooi tegen elkaar aan het zeuren (wel gelachen).Met onze Sjors is ook alles goed,is volgendeweek al weer vijf maaand oud.Kristel eerst maar weer totziens en geniet er nog maar van.Tot de volgende keer.Bye bye doei doei.

    Groetjes en veel liefs Hans en Willeke
    (en een pootje van Sjors)

  • 26 November 2007 - 03:37

    Lisa:

    Hey Kristel!!
    Ja de tijd vliegt heh, ik kan maar niet geloven dat we over een paar weken al eindtentamens hebben en daarna al weer vrij van school zijn... Als ik zo je verhalen lees heb ik ook weer zin om naar Hong Kong te gaan, gewoon om ff te shoppen en te dimsummen :) Wat mis ik dat erg! Hier hebben ze alleen gefrituurd spul en fastfood... :s I prefer steamed Ha Kau please :)
    Hoe was Halloween? Word ook wel een beetje gevierd in HongKong toch? Was geweldig hier, iedereen verkleed enzo.
    Wat geweldig dat je Beyonce hebt zien performen. De kaartjes kosten geen dol idd voor die beroemde sterren.

    Hoe was de vakantie met Harma?
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hung Hom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Happy New Year

24 December 2007

Hyves

24 December 2007

Warme Kerst;)

24 December 2007

Warme Kerst;)

17 December 2007

Finals, Finals & nog eens Finals
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 8786

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: