Een maand verder.........:) - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu Een maand verder.........:) - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu

Een maand verder.........:)

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

01 Oktober 2007 | Hong Kong, Hung Hom

Hi everyone,

Het heeft even geduurf, beetje druk allemaal, maar hier ff weer een berichtje uit Hong Kong. Ik heb het hier nog steeds onwijs naar mijn zin:).

Het is alweer 2 weken geleden dat ik jullie mijn verhalen heb verteld, by deze dus.

De afgelopen 2 weken ben ik druk bezig geweest met school, en natuurlijk me nog beter inleven in het leven hier in Hong Kong. Begin dan nu ook een beetje te wennen aan het schoolsysteem hier. Ik heb 6 vakken, van elk deze vakken hebb we 2 uur hoorcollege in de week en 1 week tutorial in de week.
Ik heb zelfs al een toets gehad, dit was een toets van Chinese History, culture and philosophy. Was erg in de stress, want petra en ik wisten niet wat we moesten verwachten. We kregen 6 vragen en we moesten van deze 6 vragen 3 uitzoeken die wij wouden beantwoorden, en dat was het. Ik heb een heel verhaal er neer gezet, dan weet ik tenmiste dat er iets goed van is. Dus zoals jullie merken, gaat het prima op school.

In de afgelopen 2 weken zijn we natuurlijk ook weer naar Ladies Night geweest in Lang Kwai Fong. Ook zijn we hier met een groep op een vrijdag avond geweest, da was ook erg geslaagd.

Vandaag is het maandg 1 oktober. Dit is in Hong Kong een nationale feestdag, maar dit betekent niet dat alles gesloten is, integendeel, alles is gewoon open tot ongeveer 10 uur s'avonds. Dit betekent ook dat ik lekker vrij ben van school.

23 september ben ik samen met Judith en Santiago, een jongen uit Texas naar The Flags of Harmony geweest. Aan het begin van ons semester kon je je hiervoor aanmelden. Dit hield in dat we naar een sport complex gingen. Hier kregen we allemaal een groot vierkant kartonnen bord. Iedereen moest zich dan in rijen opstellen en zo het kartonnen bord omhoog houden. Het was de bedoeling dat we met meer dan 21.000 mensen waren, want dan kwamen we namelijk in het Guines Book of Records.... en ja hoor, dat is gelukt, we waren met 21.700 mensen, dus dat record hadden we dik gehaald. Dit was erg leuk om mee te maken.

Dinsdag 25 September, was het begin van het Mid Autumn Festival. S'avonds waren er shows van studenten. Erg leuk. De dag erna waren we vrij omdat dit ook een nationale feestdag was. Veel exchange studenten zijn weggegaan. Er gingen verschillende studenten naar de Filipijnen en Thailand. Dus veel studene waren er de afgelopen dagen niet, maar ik kon nergens heen omdat ik dus afgelopen donderdag een toets had. Gelukkig bleven er ook nog genoeg mensen, dus we hebben het erg leuk gehad.

Omdat ik naar Shanghai ga in 2.5 week, moest ik ook een visum aanvragen, dat is nu gelukkig ook allemaal klaar. Het duurde 2 dagen en nu kan ik zo vaak als ik wil naar Main land China.

19 oktober ga ik voor 4 dagen naar Shanghai en 26 oktober ga ik voor 3 dagen naar Korea, heb er nu al zin in.

Afgelopen zaterdag zijn we met een groep naar het strand geweest, want er was namelijk een beach party, erg gezellie, leuk om een x mee te maken. Het weer is hier trouwens nog echt super. Elke dag nog iets van 30 graden, beter dan in Nederland geloof ik.

Komende woensdag hebben judith en ik ons opgegeven voor fitness, dan moeten we eerst een intro course gaan doen, dus ben benieuwd.

Lieve mensen, foto's komen ook bij dit verhaal te staan, maar ik hou ook een andere site by, waar jullie veel meer foto's kunnen zien, dit is:

http://www.facebook.com/profile.php?id=567361975

Ik stop er nu weer mee, we gaan zo namelijk vuurwerk kijken by Harbour City.

Ik hoop gauw weer van jullie te horen, kaartjes zijn nog altijd van harte welcome.

Liefs
Kristel

  • 01 Oktober 2007 - 09:52

    Diana Freerks:

    Hey!

    Leuk al die verhaaltjes!! Kristel in de BiG City.......nu wil ik ook naar Oostenrijk..nog ff wachten..

    Veel plezier nog en geniet ervan!!

    Liefs Diaantje

  • 01 Oktober 2007 - 10:31

    Kris:

    heey meissie!!!

    zoow je maakt lekekr veel mee daar!! volgens mij helemaal geen tijd om je te vervelen...

    wel een beetje jammer, ik moet een wachtwoord voor die site van de foto's hebben...

    kom je donderdag ook bij mijn afscheidsfeestje in de bras? ;)

    kussies kris

  • 01 Oktober 2007 - 11:43

    JO:

    Ni Hao!
    Er is ook altijd wel wat te doen he in Hong Kong! Feestje hier, feestje daar! Enjoy your time there! Spreek je snel weer! Miss you!

    xx JO

  • 01 Oktober 2007 - 12:18

    Marianne F.:

    Hey vrouw,
    Tjong jonge wat een feest daarzootst. En hoe is het met je Hong Kong's, red je je al een beetje? Geweldig wat je allemaal ook doet en gaat doen, ben best wel een beetje jaloers...
    Ik hoop dat deze keer dit bericht wel door komt en anders stuur ik je binnenkort een kaart ofzo.
    heel veel liefs van mij.
    Marianne

  • 01 Oktober 2007 - 16:21

    Kris Hummel:

    He Kristel!

    Sorry, is al tijdje geleden n reactie van me. Ik volg je wel en vind het erg leuk voor je, dat je zoveel leuke dingen beleefd en al zoveel mensen hebt ontmoet!
    Waarvan ook een paar leuke boys zo te zien :-P

    Er is ook nog post voor je onderweg :-)

    Groetjes vanuit Nederland!

  • 01 Oktober 2007 - 17:38

    Jelmer:

    hey Kristel,

    erg leuk om te zien dat je je goed vermaakt. Kan ook niet anders lees ik wel. Allemaal vrije dagen omdat er weer ergens feest is.

    Hier gaat alles ook nog goed gelukkig.

    veel plezier nog daaro,

    we spreken.

    Kus Jelmer

  • 02 Oktober 2007 - 12:02

    Lisanne:

    Yooooo Krizzel!

    Wat een vette verhalen en leuke fotos :)
    We missen je hier wel hoor, maar ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier nog!

    Liefs x Lisanne

  • 07 Oktober 2007 - 17:20

    Ankie:

    Hi Kristel,

    Nou zo te horen vermaak je je prima! Leuke verhalen om te lezen hoor. Alvast veel plezier in Shanghai en Korea, mooi dat je dat ook allemaal kan gaan exploren! En natuurlijk succes met je studie!

    Groetjes,
    Ankie

  • 08 Oktober 2007 - 09:50

    Hans En Willeke:

    Hallo Kristel

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat,zo te lezen verveel je je daar niet.Je maakt van alles mee en dan ook nog heerlijk weer.Met ons gaat alles goed,ik moet alleen ander werk zoeken keuken gaat dicht.Maar dat zal ook wel weer goed komen.Sjors(onze hond)groeit als kool hij is lief, heel vrolijk,kan soms ook heel ondeugend zijn.Een vrolijke,lieve kleine bengel dus,maar wel heel leuk en gezellig.Hans is de vijftiende jarig maar dat gaan we aanstaande vrijdag vieren en zaterdagavond gaan we uit eten met Wendy,Marcel,Marjanne,Wilco en Geert en Joke en hun Kids.Een druk weekendje dus Geert en Joke komen vrijdagavond al en blijven slapen.Maar wel gezellig.Met de rest van de familie gaat het ook goed je krijgt de groetjes van iedereen Oma Homan ,Oma Douma enz.We wensen je alvast veel plezier in Shanghai en Korea,maar dat krijgen we vast nog wel te horen.Groetjes en heel veel liefs doei

    Hans en Willeke

  • 28 Oktober 2007 - 17:51

    Rianne:

    Hey,
    dan nu ook eindelijk een berichtje van mij! Als ik dat allemaal zo lees heb je t behoorlijk naar je zin daarzo... hoe kan t ook anders, je zit gewoon in Hong Kong!!!! ik ben best wel beetje jaloers eigenlijk ;)!
    Heel veel plezier nog met alles wat je nog gaat doen en zien daarzo!
    Liefs Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hung Hom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Happy New Year

24 December 2007

Hyves

24 December 2007

Warme Kerst;)

24 December 2007

Warme Kerst;)

17 December 2007

Finals, Finals & nog eens Finals
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 8855

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: