We beginnen te wennen in the Big City:) - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu We beginnen te wennen in the Big City:) - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu

We beginnen te wennen in the Big City:)

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

10 September 2007 | Hong Kong, Hung Hom

Ni Hoa ma....

Hier even weer een berichtje uit de andere kant van de wereld, tis alweer een tijdje terug dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van mijn gebeurtenissen.

Afgelopen zaterdag hadden we een City Tour door Hong Kong.We werden om 9 uur verwacht op de campus van school. Hier kregen we allemaal een tshirt, met de text: ' I am Lost in Hong Kong'... Hoe toepasselijk, of niet;).
Nadat iedereen een groeps foto had gemaakt, kregen we een pakket met informatie mee en konden we op pad.

Het was de bedoeling dat we naar verschillende plekken gingen.. naar Kowloon, Hong Kong, Hong Kong Island & The New Terratories. Hier moesten we dan op zoek naar bijvoorbeeld een temple, een markt, een typisch Chinees drankje en meer. Omdat het een wedstrijd was, kregen we punten en moest iedere groep voor 5 uur terug zijn, was je namelijk later dan 5 uur, dan werden er punten van je totaal afgetrokken.

We hebben een erg leuke dag gehad, en heb dan ook heel veel gezien. Toen we terug kwamen en de prijs uitreiking kwam, was onze groep 3de geworden, dit was natuurlijk helemaal goed. :)

S'avonds zijn we op stap geweest met een hele grote groep. We zijn naar Lang Kwai Fung geweest, een echt uitgaansgebied hier in Hong Kong. Hier vind je heel veel Europeanen, erg leuk dus.

We waren afgelopen donderdag hier ook al geweest, want toen was het ladies night, en dat betekent dat wij, the ladies, gratis drank krijgen:).

Maar goed, zaterdag waren we hier dus o geweest, en judith en ik hebben echt de grootse lol gehad. Dit is iets wat we vaker zullen gaan doen.

En... we zijn in China, dus..... moesten we natuulijk ook ff een bezoekje brengen aan de plaatselijke Karaoke Bar... (Ben er niet zeker van of Judith en ik weer mogen komen, onze zang kunsten zijn namelijk niet op en top, maar goed).
Maar we hebben een erg leuke avond gehad, en veel liedjes gezongen van de Backstreet Boys;)Top dus.

Komende week gewoon weer naar school. Heb al mn vakken gekozen. De vakken zijn veel leuker dan bij ons, zo volg ik bijvoorbeeld Service Management, Exhibition Management, China History, Culture & Philosophy, Urban Tourism, China Hotel & Tourism en Consumer Behaviour. Erg interessant allemaal. Ook gaan we op fieldtrip met sommige van deze vakken. Zo gaan we waarschijnlijk naar Shanghai & Korea:).

Ik ga ff verder om te proberen mn foto's op deze site te zetten.

Mijn telefoon nummer is trouwens:
00852 3159 0486:)

Liefs

Kristel

  • 10 September 2007 - 13:50

    Kristel:

    Hey Kareoke Mutz!!
    En...was je nou echt lost in Hong Kong of viel het wel mee? Echt leuk verhaaltje hoor :) See that you are having a lot of fun :D:D
    Al wat raars op je schotel gehad? een tong of een maag??? (hihihi) Anyways, keep enjoying en tot schrijfs of chats (misschien zelfs sms)
    Andere Mutz

  • 10 September 2007 - 17:23

    Ankie:

    Hi Kristel,

    Volgens mij vermaak je je daar wel! Veel plezier en succes met je schoolvakken; klinkt leuk!

    X
    Ankie

  • 10 September 2007 - 18:07

    Jeroen:

    He hoi alles goed daar zoals ik lees. Hier gaat ook alles prima. leuk die foto's er zo bij krijgen we een beetje een idee hoe het daar is.
    Heel veel succes met je nieuwe vakken. Groetjes Jeroen

  • 10 September 2007 - 20:24

    Johann En Antje Krol:

    harstikke leuk, dat we je belevenissen mee kunnen lezen.blijven je volgen en geniet ervan. gr johann en antje.

  • 10 September 2007 - 21:21

    Es:

    Hahahaha... wat leuk te horen dat je Lang Kwai Fong hebt gevonden... reminds me of good memories.
    Jee wat heb jij leuke vakken zeg, ze klinken erg interesant. Hier in US was het niet makkelijk om iets te vinden, wij hadden namelijk alles al gehad op CHN, erg leuk dus.
    Na veel van de kastjes naar de muren gelopen te hebben ben ik er uit gekomen, en je wilt niet weten hoe joh. Het is hier zooo ontzetten groot allemaal, om iets gedaan te hebben moesten wij mijlen ver lopen, en maar hopen dat de professors er waren... Maar goed alles is goed gekomen.
    Well... uitgaans leven hier in Menomonie is maar triest, dus weinig nightlife voor ons.

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Maak er wat moois van,
    Liefs ons uit US

  • 11 September 2007 - 08:10

    Hendrik En Annemiek:

    hallo kristel

    even een beichtje van de sokkenkoning en zijn parntner.
    het gaat hiet allemaal naar wens alleen vanmorgen kwam je vader om de bocht helemaal in de war gaat die dochter van mij nu ook nog een printer kopen het kan ook allemaal niet op volgens hem. maak er maar een leuke tijd van wij houden die vader van je wel in de gaten hoor.
    hoe is het daar met de chinese jongens of wordt er alleen maar contact gezocht met europeaanse. nou de groetjes wij gaan nu koffie drinken

    hendrik annemiek

  • 11 September 2007 - 15:22

    Jo:

    aaaaaaaaah zingende clear!! dat klinkt vast als een dronken chinees nachtegaaltje, helemaal wanneer hij de backstreetboys zingt! :-P hehehe! Love your stories btw!

    grtz JO

    ps. heb je me 3euries t-shirt al gescoord? ;-)

  • 11 September 2007 - 17:54

    Marriet:

    Hey meis,

    wat leuk om te horen dat het goed met je gaat!! Vet leuke vakken trouwens, interessant, keer wat anders dan hier hih!
    Hoop nog wel ff op wat meer foto's:P:P..

    Nou meid, ik mail je snel ff!!
    geniet ervan en succes met je vakken ed..spannend!

    :D

    Liefs

  • 12 September 2007 - 11:35

    Linet:

    Zoooow, spreek je al een woordje chinees??:P
    Klinkt echt helemaal super om daar te zijn.. ben jaloers:P
    Doe je wel ff rustig aan met dat gefeest;)
    Liefs, Linet

  • 15 September 2007 - 14:44

    Anneke:

    heej chicken!!!
    Ik dacht...laat ik ook eens een berichtje schrijven! wordt hoog tijd. Maar ik merk al wel dat je het hier helemaal niet mist, en dat je daar de beste tijd van je leven hebt!! heel veel plezier en ik zou zeggen ga helemaal los!, maar doe geen dingen die ik ook niet zou doen;):D
    groetjes en een hele dikke kuss,

    Chicken!

  • 16 September 2007 - 12:01

    Marjanne:

    He Kris
    Hoe issie?
    Hier is alles goed.
    Ik heb je net gebelt maar je was er niet.
    Ik probeer je van de week nog wel eventjes weer te bellen.

    He toedeloe

    Dikke kuzz Marjanne en Wilco

  • 17 September 2007 - 13:36

    Erika :

    Hallo Kristel,

    Hier effe een dikke zonnige brasa van Erika en Andy uit de andere kant van de wereld.

    Veel liefs and enjoy every bit of your stay in Hong Kong


  • 20 September 2007 - 16:47

    Marijke:

    Hey,

    Vermaak je je nog een beetje in big Hong Kong city? Leuk om je verhalen/belevenissen te lezen! Hoe zijn je eerste weken verlopen?! Hier niet veel bijzonders, volg nu event management wat allemaal nog beetje vaag was in begin, maar het begint te komen. Geniet ervan en keep us posted!

    Liefs Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hung Hom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Happy New Year

24 December 2007

Hyves

24 December 2007

Warme Kerst;)

24 December 2007

Warme Kerst;)

17 December 2007

Finals, Finals & nog eens Finals
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 8856

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: