Boattrip, Tian Tan Buddha, Shanghai & Korea - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu Boattrip, Tian Tan Buddha, Shanghai & Korea - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu

Boattrip, Tian Tan Buddha, Shanghai & Korea

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

31 Oktober 2007 | Hong Kong, Hung Hom

Ni Hao Ma,

Het heeft even geduurd ( ik heb het ook zo druk en beleef hier ook zo veel;)),maar hier dan even wer een berichtje vanuit de andere kant van de wereld.

Het is hier nu woensdag morgen erg vroeg en gelukkig ben ik vrij vandaag want heb morgen namelijk een mid term test van COnsumer Behavior.

Maar daar denk ik nu nog niet aan, eerst jullie even op de hoogte houden van mijn belevenissen hier.

Zaterdag 13 Oktober ben ik op een Boattrip geweest richting Lama Island. 80 exchange studenten hadden zich hier voor opgegeven, en 2 boten waren gehuurd, zodat wij ons de hele dag op het strand en op het water konden vermaken. S'morgens vroeg vertrokken we richting Lama Island. We zouden naar het strand gaan, maar omdat het weer niet helemaal top was, werd het anker een heel stuk vanaf het strand uitgegooid, ze vertelden ons, dat als we naar het strand wilden, dat we er dan maar heen moesten zwemmen. Nou.... ik denk, mooi niet, das veel te ver.
Veel van ons sprongen direct van de boot af (uhhh, hoezo hoogtevrees;)) en zwommen richting de andere boot waar de andere 40 studenten opzaten.
De rest van de dag bleven we op de boot, beetje muziek luisteren, wat zwemmen, heerlijk. Tegen de avond gingen de boten weer terug naar de Harbour van Hong Kong.Gelukkig is iedereen heel aangekomen, want wow, wat was het onrustig op het water, niet normaal. Maar goed, we hebben ons super vermaakt.

De volgende dag, 14 oktober, ben ik samen met Bauke, een jongen van mijn school in Leeuwarden, naar de Tian Tan Buddha gegaan. Dit MOET je gezien hebben als je in Hong Kong bent. Na een boottrip van een uur en nog een bumpy busdrive van meer dan een uur, kwamen we eindelijk op de plaats van bestemming aan. Wow, in 1 woord geweldig ( mijn foto's staan op hyves en facebook by the way). Na wat foto's te hebben gemaakt zijn Bauke en ik naar boven gelopen, meer dan 200 treden, maar zekers de moeite waard.
Hier hebben we een tijdje rondgelopen en daarna zijn we weer terug gegaan naar huis. Aangezien we niet veel zin hadden in nog een bumpy busrit, hebben we een andere bus genomen, en natuurlijk was die ook weer bumpy, en hebben we daarna niet de boot maar de trein genomen.

Op school gaat het verder ook goed. Dit is al week 9 waar ik in zit, nog 5 weken en dan zit school er al weer op. Dan heb ik alleen nog maar 4 toetsen ( heb zelfs een take home exam, how cool is that) en dan is school helemaal voorbij.
De komende weken worden wel druk omdat ik dan verslagen in moet leveren en ook presentaties moet doen.

Gelukkig heb ik naast school, nog meer leuke dingen gedaan. Zo ben ik het weekend van 19 oktober op fieldtrip geweest naar Shanghai. Dt werd georganiseerd van het vak China Hotel & Tourism.
Eenmaal aangekomen in Shanghai werden we direct naar het Hotel gebracht. Ik wist niet wat ik zag toen we aankwamen, ik dacht dat het verkeer in Hong Kong erg was, maar dit sloeg echt alles, jee, wat een drukte.
Die vrijdag avond ben ik met Petra ( Nederlands meisje) Soraya ( uit London) en wat chinese mensen naar een plaatselijk restaurant geweest en hebben we Dim Sum gegeten (heerlijk).
De volgende dag, zaterdag, hadden we een sightseeing tour door Shanghai. Zo hebben we het Shanghai museum bezocht, zijn we naar de TV Tower geweest en we zijn ook nog naar een lokale markt geweest. Erg leuk allemaal.
S'avonds zijn we met een groep op stap geweest.
Zondag zijn we naar Hangzhou geweest. Om hier te komen moesten we 4 uur in de bus zitten, maar het was zekers de moeite waard.
We hebben een super mooie tempel bezocht en ook hebben we een cruise gemaakt over Westlake.
Maandag hebben we 2 verschillende hotels bezocht, het Sheraton Hotel en het Westen hotel. Daarna nog even shoppen en toen met het vliegtuig weer terug naar Hong Kong.

De dagen erna even weer met school bezig en ten vloog ik 26 oktober alweer naar Korea voor een andere fieldtrip. Deze werd georganiseerd vanuit Exhibition Management. Vrijdag vlogen we van Hong Kong naar Seoul en van daaruit naar Jeju Island waar we 2 dagen bleven.
Op Jeju Island hebben we een bezoek gebracht aan een exhibition center en ook gingen we weer wat sightseeing doen.
Zondag morgen vlogen we terug naar Seoul waar we de hele dag ook zouden gaan sightseeing, maar omdat onze tourguide...uhhh hoe zeg ik dit polite, strange was, hebben we veel dingen niet kunnen zien. Ook hebbe we een bezoek gebracht aan een Exhibition center, en natuurlijk hebben we ook nog ff geshopt.
Maandag tegen de avond vlogen we weer terug naar Hong Kong waar we s'avonds laat weer aan kwamen.

De afgelopen 2 weken waren super. Dat betekent wel dat ik nu ff weer hard aan de study moet. Want over 2 weken komt Harma al, en dan komt het van leren natuurlijk ook niet zoveel.

Hoop weer van jullie te horen,

De groetjes uit Hong Kong city

Kristel zien.

  • 31 Oktober 2007 - 07:47

    Marianne:

    Het lijkt me allemaal prachtig wat je doet, geniet er nog maar volop van deze laatste paar weken.
    liefs Marianne

  • 31 Oktober 2007 - 09:10

    Kris Hummel:

    He Kristel!

    Nog bedankt voor je mailtje..ik zal gauw even reageren. Druk, druk ook hier :-P
    Wat een super mooie belevenissen allemaal zeg!!..en wat gaat de tijd dan toch ook snel. Week 9 al..had ik zo niet gedacht. Kan je de taal ook al n beetje? :-)
    Ik wens je tijdens je laatste weken nog héél veel plezier en suc6 met je tentamens!

    Liefs

  • 31 Oktober 2007 - 10:17

    Marriet:

    Hey meissie

    schrik ervan, wat gaat de tijd snel zeg..al 9 weken!!
    Maar ben erg blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt. En druk met school als het goed begrijp, ik zou zeggen ga er nog maar lekker voor en vooral genieten he;)

    Liefs

  • 31 Oktober 2007 - 10:33

    Hendrik Annemiek:

    geniet en nog maar, dat doe je ook wel volgens mij want van voor je het weet zit je weer in het koude nederland

  • 31 Oktober 2007 - 10:36

    Appie:

    Hallo Kristel even een berichtje van je familie fijn dat je zoveel beleeft daar geniet nog maar even het is zo weer voor bij de groetjes oom Broer en tante Appie

  • 02 November 2007 - 10:57

    Linet:

    Ni hao.. of heo je het ook schrijft;)
    Echt superbelevenissen!!
    Veel succes ook met je toetsen trouwens en geniet er nog even goed van he?!
    Liefs, Linet

  • 16 November 2007 - 11:27

    Geja(Harma's Mam):

    Kan me voorstellen dat je daar een fantastische tijd beleeft. Geniet ervan.
    Morgenvroeg zetten we Harma op de trein richting Schiphol en vandaar verder uiteraard. Heel veel plezier samen en hoor nog wel van jullie.

    Dag dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hung Hom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Happy New Year

24 December 2007

Hyves

24 December 2007

Warme Kerst;)

24 December 2007

Warme Kerst;)

17 December 2007

Finals, Finals & nog eens Finals
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 8796

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: