Herm & CLear in Hong Kong - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu Herm & CLear in Hong Kong - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu

Herm & CLear in Hong Kong

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

24 November 2007 | Hong Kong, Hung Hom

Hoi allemaal,

Daar zit ik dan, achter mn laptop, een broodje hageslag te eten.... ik wist niet dat dat zoo lekker kon zijn:).

Harma, mn vriendinnetje is afgelopen zondag aangekomen. Super natuurlijk. Ze verblijft in een hotel niet zo ver bij mij vandaan.

Zondag tegen een uur of 6 kwam Harma dan eindelijk aan in Hong Kong, ze had wat vertraging, maar dat was gelukkig niet heel veel.
S'avonds zijn we lekker uit eten geweest.

Maandag moest ik een paar uurtjes naar school, moet namelijk een verslag inleveren, maar maandag avond zijn we naar Harbour City geweest om the Light Show te bekijken.
Je loopt dan langs de promenade, en daar staan dan allemaal van die mannetjes die dan foto's maken. Je kan de foto's later dan kopen. Harma en ik dachten, dat moeten wij ook, hartstikke leuk. Nou, wij wachten totdat de light show begon, want we wouden dan graag met die lichten op de foto;). De foto's zijn dan natuurlijk ook erg mooi geworden.

Dinsdag zijn Harma en ik naar The Peak geweest. Vanaf hier heb je an amazing view over Hong Kong. Om bij the Peak te komen, zijn we met de Peak Tram gegaan, echt heel erg leuk.
S'avonds zijn we naar een restaurant gegaan en harma heeft toen voor het eerst met stokjes gegeten, echt zoooo leuk om te zien ( filmpje hier van staat op mijn hyves;)).

Woensdag zijn we naar Ocean's Park geweest. Een pretpark/dierentuin idee.
Ze hebben hier dolfijnen, panda's en zeehonden. Hier waren we dus vandaag de hele dag. Het park is verbonden door middel van een Skyrail, dus om van de ene kant van het park naar de andere kant te komen, moet je met de skyrail. Het probleem was alleen een beetje, dat Harma hoogtevrees heeft, dus die vond het niet heel erg geslaagd.
We zijn in verschillende attracties geweest, waaronder de wildwaterbaan.. en nee meiden... je pas NIET met 6 mensen in zon boomstam;).
In het park hadden ze ook een Shark Museum en een heel groot vis aquarium, het was zo gebouwd dat je met een soort van roltrap onder het aquarium door ding, super:).
Ocean's Park was een geslaagde dag.
S'avonds zijn we nog naar Ladies Market geweest, en Harma heeft hier flink lopen afdingen op een tas. En hebben we nog wat souvenirtjes gekocht.

Donderdag zijn we naar het strand geweest, naar Repulse Bay, dit schijnt namelijk het Mooiste strand van Hong Kong te zijn. Het duurde even voordat we er waren, maar eenmaal aangekomen, hebben we heerlijk van de zon genoten.... het was namelijk nog 27 graden, heerlijk dus. Het was niet erg druk op het strand omdat het voor de locals eigenlijk al winter is. Nadat we een half uurtje hadden liggen zonnen, kwamen er ineens van alle kanten Chinezen aanzetten, want ja.. Repulse Bay is het mooiste strand van Hong Kong, dus ze moesten allemaal foto's maken. Harma en ik dachten echt van.... ok... jullie mogen niet wel weer weg gaan, want ze keken ons echt aan van... waarom liggen jullie in vredes naam op het strand (uhhh ja, nou het is wel 27 graden hoor). Was wel grappig om die mensen echt zo naar ons zien te kijken, dat wij toch maar even op het strand lagen.

Donderdag avond hebben Harma en ik gegeten in Lan Kwai Fong, 1 vd leuke uitsgaansbuurten van Hong Kong. Na het eten hebben we nog wat gedronken en daarna is Harma naar haar hotel gegaan en ben ik terug gegaan naar mijn kamer.

Vrijdag zijn we naar Shenzhen geweest, dit is in Mainland China. Hier vind je super grote Malls, waar je heel erg goedkoop kan gaan shoppu, maar vergeet niet om heel erg af te dingen (daar ben ik nu heel erg goed in geworden, dat afdingen;)).
Het enige nadeel is dat overal waar je loopt, je wordt aangesproken, missy, missy, copy watch, copy handbag, niet normaal gewoon.
We hebben lekker geshopt, en natuurlijk ook de nodige dingen ingeslagen.
Daarna zijn we naar een soort van beautysalon geweest en heeft Harma een pedicure gehad en hebben we beide ook nog een voet massage gehad. Heerlijk.
Voor mijn massage betaalde ik..... 2 euries... dit gaan we dus vaker doen:).

Het is vandaag zaterdag en we gaan strax weer naar een beautysalon, maar nu gaan we voor de full body massage. Ook gaan we nog even naar Temple Street toe.

Lieve mensen, bedankt voor jullie leuke berichtjes:)

Gewoon mee door gaan;)

Dikke kus
Kristel

  • 24 November 2007 - 12:21

    JO:

    met ze 6-en in 1 boomstam....idd echt onmogelijk, hehehe! :D
    Gelukkig waren jullie maar met z'n 2en! :D Groetjes aan Herm en we moeten snel weer even skypen ok? ik wil je stem weer horen! :P Dus installeren maar weer die boel!
    Holla at ya later!
    xx JO

  • 24 November 2007 - 14:42

    Debby:

    Hihi dat klinkt echt super allemaal zeg! Wat ben ik jaloers ;-) Enne het is me een x gelukt hoor, met zn 6-en in een boomstam....wel wat jaartjes geleden dus met kleinere kontjes ;-) Have fun meiden, dikke knuffel Deb

  • 24 November 2007 - 16:07

    Marian:

    Hee!!

    Leuk weer wat te lezen! Ideaal die prijzen voor massages :D Dat kan je zeker wel vaker doen dan ;)
    Heel veel plezier daar nog samen!!

    Liefs,
    Marian

  • 25 November 2007 - 12:03

    Kris & Thijs:


    He..zitten even met zn 2tjes je site te bekijken...Leuke verhalen hoor!

    Wou je bedanken voor je super mooie kaartje!Wij wensen harma en jou heel veel plezier de komende daar!!

    Liefs

  • 25 November 2007 - 16:35

    Renate:

    Let je even goed op in al die salons.Massage voor 2 eurie wil ik ook wel .Hihi Dikke kus Renate

  • 26 November 2007 - 03:41

    Lisa:

    Hey girl!
    Zo te horen was het een enorm leuke tijd saapmjes met Harma, ik vind het heel erg leuk om te horen dat jullie wel een leuke tijd hebben gehad en dat Harma ook idd die kant is uitgekomen! Echt super hahaha.
    Nog veel plezier ff nog en we zien je weer in NL!!
    Veel liefs, Es-Li uit USA

  • 30 November 2007 - 15:39

    Marloes:

    Hi Kristel,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Bevalt de PolyU ook, of hou je je vooral bezig met de andere aspecten van het studentenleven? ;) Ik ben vorige week in Hong Kong aangekomen en begin hier half december aan een stage. Het lijkt me leuk om je een keer te ontmoeten en je verhalen echt te horen. Mijn pagina is marloesvandriel.waarbenjij.nu. Misschien tot later!

    Groeten,

    Marloes.

  • 07 December 2007 - 11:55

    Marriet:

    Hey meid,

    wat gezellig een vriendin die langskomt:D
    en een massage voor 2 euro....hm hadden we dat hier maar dan had ik hier nu niet gezeten achter mn laptop;)
    Gaat allemaal goed daar dus, gaat snel die tijd, ben blij dat je het zo naar je zin hebt!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hung Hom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Happy New Year

24 December 2007

Hyves

24 December 2007

Warme Kerst;)

24 December 2007

Warme Kerst;)

17 December 2007

Finals, Finals & nog eens Finals
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 8794

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: