Na een vertraging van meer dan 12 uur....Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu Na een vertraging van meer dan 12 uur....Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Kristel Meendering - WaarBenJij.nu

Na een vertraging van meer dan 12 uur....Hong Kong

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

29 Augustus 2007 | Hong Kong, Kowloon

Goeie middag allemaal,

Hier dan eindelijk een bericht vanuit the Big City Hong Kong.
Het heeft even geduurd, maar eindelijk ben ik er dan toch.

Zondag avond vertrok ik samen met Jack en Bauke, 2 jongens van mijn school richting London Heathrow, dit verliep prima, totdat we aankwamen op London Heathrow... the problems started. Het vliegtuig dat ons namelijk naar Hong Kong zou vliegen, stond nog in Hong Kong... Dat betekende dus een vertraging van 12 uur. We werden in bussen naar een hotel vlakbij het vliegveld gebracht. Na een nachtje in het hotel werden we om 6.30 smorgens op gehaald omdat het vliegtuig namelijk om 8.30 vertrok.

De vlucht naar Hong Kong verliep prima.
Omdat we snachs in Hong Kong aankwamen... 03.00 uur, werden we met bussen naar verschillende plaatsen in Hong Kong gebracht, jeetje, wat een belevenis. Eenmaal aangekomen op de plaats waar we er uit moesten, gingen Jack, Bauke en ik verder met de Taxi,en tegen een uurtje of half 6 kwamen we aan op de campus. Finally:D:D.

Maar... we moesten wachten tot 8 uur, omdat we toen pas ingeschreven konden worden. Dus lieten we de koffers staan op de campus en gingen we Hong Kong.. het gewone leven begon hier weer gewoon. Tegen 8 uur waren we weer op school en hebben we ons ingeschreven en werden we naar onze kamers gebracht. My roommate is een Nederlands meisje, ze heet Anne en komt uit Arnhem. Helemaal goed.

Gisteren ben ik Hong Kong in geweest, wow, what a City:D. Ik kan mij hier best een paar maandjes vermaken.

S'middags is Debbie langs geweest met een vriendin, Debbie is mijn buddy en zal mij weg wijs maken in Hong Kong.
Heb dus ook direct een Hong Kong Sim kaart gekocht. Dit is mijn nummer 00852 69247130. Dus alle telefoontjes en smsjes zijn van harte welcome ofcourse:D

Ben tegen de avond samen met Jack, Bauke, Wilhem ( ook een jongen van onze shool) naar een japans restaurant, en heb daar voor, hou je vast 4 euries een heerlijke maaltijd gehad, met een glas drinken... nou wat wil je nog meer:D:D .

Daarna zijn er naar een markt geweest, great, wat een leuke spullen, en wat goedkoop, natuurlijk vergeten we ook niet om af te dingen, dat kunnen wij nederlands heel goed.

Tegen en uur of half 11 waren we s'avonds weer terug bij de student halls, we kwamen aan in de stromende regen, het is hier regen seizoen, en als het hier regent, regent het hier ook heeel hard.

De campus, daar waar wij naar school is mega groot, wat een complex, daar is het CHN niks bij vergeleken, super.

De student hall, waar alle studenten verblijven is ook super. Er zijn hier heel veel dingen te doen, is ons verteld, maar dat zullen we maandag allemaal wel meemaken want dan begint school.

Morgen heb ik een intro van mijn opleiding, Hotel and Tourism Management en vrijdag hebben we een intro voor iedereen, een soort van Welcome for the new students.
Zaterdag hebben we een city tour, en dan beginnen maandag de lessen. Die zaterdag erop hebben we weer een soort van activiteit die door school is geregeld.

Ik stop er mee voor vandaag, maar natuurlijk hoop ik wel dat jullie mn site bijhouden en af en toe een berichtje plaatsen.

Bij deze wil ik al mijn collega's van Thijs en Aafke bedanken voor mijn super leuke afscheidsparty:D:D
Thnx Guys.

Liefs

Kristel

  • 29 Augustus 2007 - 07:14

    Marjanne:

    Wat fijn dat je het tot nu toe erg naar je zin hebt. Hier gaat ons gewone leventje gewoon door haha. verder niks schokkends gebeurd. Oja pap en mam hebben een puppy lief he.
    Nou meid echt heel veel plezier ik ga je missen maar die vijf maand zijn vast zo voorbij haha.

    Doei doei
    dikke kuzz marjanne oja en natuurlijk van wilco

  • 29 Augustus 2007 - 07:51

    Kristel.:

    Veel sucses bij de chinezen doe rustig aan met de jongens daar.
    Dat van die vier euro moet je aan Thijs en Aafke vertellen dan kan de arme tak van de famillie ook eens gaan eten buiten de deur.
    Kristel doe je best daar en hou ons op de hoogte de groetjes van.
    Tante Appie en Oom Engel.
    doeiiiiii.

  • 29 Augustus 2007 - 09:06

    Marriet:

    Hey meid

    Blij te horen dat je veilig bent aangekomen, erg jammer van de vertraging maar ja dat zul je altijd zienhe;) Hoop dat alles beetje bevalt, dus ook de kamer, huisgenootje en de rest zal allemaal wel goedkomen. Ik bedoel, damn! Je zit in Hong Kong hahah:p

    Nou ben benieuwd naar al je avonturen en foto's natuurlijk dus ik hou alles in de gaten.

    Have fun meid
    Liefs Marriet

  • 29 Augustus 2007 - 17:55

    Harma:

    Hey Kristel! Ik hier berichtjes typen, krijg ik gewoon elke keer een foutmelding! Stomme site ;). Maar leuk om je berichtje te lezen! Heb je al wat gekocht op die markt daar? Of andere leuke dingen? Ik had vandaag met J. afgesproken maar daar mail ik je nog wel over! Haha. Heb jij al een leuke Chinees gespot?
    Groetjes Harma

  • 30 Augustus 2007 - 08:59

    Renate:

    He wijfie fijn dat je goed bent aangekomen.Mis je nu al.Hier gaat alles prima.Zaterdag hebben we de personeelsbrunch en ze hebben bedacht dat we dan in werkkleding moeten komen zodat we op de foto kunnen en dan wordt er een placemat van gemaakt.Als het lukt zal ik proberen de foto naar je te sturen. Dikke kus Renate.
    P.S verkpen ze burka,s op de markt in Hong Kong????? hihihi

  • 30 Augustus 2007 - 09:11

    Jeoen:

    He Kris. Leuk dat we zo een beetje op de hoogte kunnen blijven van jou avonturen aan de andere kant van dit kleine bolletje waar wij op leven. En dat het je tot nu bevalt is dan ook leuk om te lezen blijf zo door gaan want ik en denk vele anderen vinden het leuk om te lezen hoe het met je gaat. Heel veel plezier veder en succes. groetjes jeroen

  • 30 Augustus 2007 - 15:31

    Monique:

    He meissie. Blij te lezen dat het goed met je gaat daar en dat je goed bent aangekomen (ondanks je vertraging). Zal geregeld ff lezen op hoe het met je gaat. Groetjes van pap en mam, dikke knuffel van de dames.
    Spreek je gauw, liefs mij

  • 30 Augustus 2007 - 19:39

    Jelmer:

    Hey Kristel,

    Fijn dat je bent aangekomen, door de vertraging heb je ook nog een gratis hotelletje gehad in London:P... maar wel mooi dat er redelijk veel nederlanders zijn daar.. je zult je vast wel vermaken..

    veel plezier

    xx

  • 31 Augustus 2007 - 15:39

    Marian:

    Hee Kristel!!

    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent! Vervelend van die vertraging maar gelukkig dat er in ieder geval een hotel geregeld kon worden. Heel veel plezier daar en ik ben benieuwd naar je verdere verhalen en foto's natuurlijk :)

    Heel veel liefs,
    Marian

  • 03 September 2007 - 17:36

    Willeke:

    Hoi Kristel
    Fijn dat je na een lange reis goed bent aan gekomen.En zo te lezen ben je al druk druk druk.Marjanne is mij al voor geweest lees ik(haha), wij hebben een nieuwe pup.Hij heet Sjors en is heel lief maar ook ondeugend.Verder is alles oke hier doei doei

    Groetjes Hans en Willeke

  • 06 September 2007 - 13:58

    Es En Lis:

    Way way (hey hey),

    Hey meissie... wat gaaf dus je hebt de sushi al te pakken. Hoe vond je het? Toch we beter dan Doozo ha ha ha...

    Heb je ook al veel geshopt? Ik zie de smile op je gezicht al ha ha...

    En ik denk ook dat je de trip van zaterdag ook leuk vond, ik weet zeker dat je na het tripje je eigen trip gaat maken in HK.

    Ik voel het het komt helemaal goed met jou. Lucky you, geniet ervan meis.

    Ik ben benieuwd naar je volgende bericht.

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Kowloon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2007

Happy New Year

24 December 2007

Hyves

24 December 2007

Warme Kerst;)

24 December 2007

Warme Kerst;)

17 December 2007

Finals, Finals & nog eens Finals
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 8858

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: